KAMUOYUNUN BİLGİSİNE SUNARIZ

Thursday, 18.06.2020

Tüm dünyayı etkisi altına alan ve 11 Mart tarihi itibariyle ülkemizde de ilk vakanın görülmesiyle birlikte ilçemizi sıkıntılı bir sürece sürükleyen Koronavirüs salgını, devletimizin yayınladığı genelgeler ve resmi kurumlar tarafından alınmak zorunda kalan tedbirler neticesinde, aidat ve ücret karşılığı yapılan hizmetleri dışında geliri ve ödeneği bulunmayan Odamızı, maalesef ekonomik tedbirler almak zorunda bırakmıştır. 15 Mart tarihi itibariyle 12 yaş altı çocuğu bulunan kadın personelimizi idari izine ayıran Odamız, 23 Mart tarihi itibariyle de kronik hastalığı bulunan personelimizi ve hizmet birimlerindeki bazı arkadaşlarımızı hizmetleri aksatmayacak şekilde minimuma indirerek dönüşümlü olarak çalıştırmıştır. İçinde bulunduğumuz bu zorlu süreç boyunca Odamız gelirleri büyük oranda azalmış olup, çalışma süreleri neredeyse yüzde 90 azalan ve kanunen Kısa Çalışma Ödeneği’nden faydalanmasında herhangi bir engel bulunmayan Odamız personeli için, TOBB’nin bilgisi dahilinde ve birliğe bağlı diğer bazı odalar gibi anılan desteğe başvurulmuştur. 22 Mayıs tarihine kadar tüm haklarını eksiksiz, hatta fazlasıyla alan personel arkadaşlarımız, başvurunun kabulü ile birlikte Ağustos ayına kadar ödenekten faydalanacaktır. Yasal olarak odaya gelmelerinde herhangi bir yasak bulunmayan personelimiz yine ilgili yasa gereği ödenek aldığı süre boyunca çalıştırılmayacaktır.

 

Haberde konu edilen birimlerin kapatılmış olduğu bilgisi gerçeği yansıtmamakla birlikte, bu birimlerin yapmakla yükümlü olduğu görev ve hizmetler diğer personelimiz tarafından eksiksiz bir şekilde yürütülmektedir. Odamız işleyişinde hiçbir aksaklık olmadığı gibi aksine, salgın sürecinde üyelerinin gerçek sahibi olduğu Odamız, geçen 2019 Ekim ayından bu yana aidat tahsilatı yapılmamış olmasına ve Haziran 2020 aidat ödemeleri Ekim ayına ertelenmesine rağmen en iyi hizmeti vermeye devam etmektedir.

 

Söz konusu haberi yapan gazetenin imtiyaz sahibi üyemize de haberde bahsedildiği gibi Muğla KOSGEB İl Müdürlüğü adres gösterilmemiş olup, bizzat Yönetim Kurulu Başkanımız Mutlu AYHAN tarafından işlemin Marmaris Ticaret Odası tarafından yürütüleceği bilgisi verilmiştir. Ayrıca, haberde bahsi geçen Akreditasyon ve TSE belgelerinin Kısa Çalışma Ödeneği ile hiçbir bağlantısı bulunmamaktadır.

 

Üyelerimizin bu zorlu süreçte ihtiyaç duyduğu gerekli finansmana ulaşması adına bütçesinden pay ayırarak bankalara teminat olarak yatıran, ilk günden beri denetim grubu ve 65 yaş üstüne hizmet götürülmesi amacıyla personel ve araçlarını tahsis eden, yayınlanan tüm genelgeleri an be an takip ederek üyelerine duyuran, salgın sebebiyle iş yerlerinde bulundurulması zorunlu tüm belge ve dokümanları üyelerine ücretsiz sağlayan, aynı şekilde üyelerine ücretsiz maske ve dezenfekte işlemi temin eden, devletimizce zorunlu tutulan hijyen belgelerinin en hızlı ve zahmetsiz şekilde yine ücretsiz olarak üyelerine ulaşmasına aracılık eden, zor gününde maddi manevi üyesinin yanında olan ve asgari personelle kanunen yükümlü olduğu tüm görevleri eksiksiz yerine getiren Odamızın sadece belge veren Oda olarak itham edilmesini üzülerek okumuş bulunmaktayız. Tüm bu açıklamalar maalesef mantıkla bağdaşmamaktadır. Marmaris Ticaret Odası Yönetim Kurulu ve Meclis’inin birinci görevi Oda bütçesini, yine Oda ve memleket menfaatleri doğrultusunda idare etmektir. Bu vesileyle Odanın yapmakla yükümlü olduğu görev ve hizmetlerin aksaklığa uğramaması adına, tedbir almış olan Yönetim Kurulumuz, gerekli gördüğü takdirde üyelerimiz menfaati ve çıkarları doğrultusunda yine önlem almaktan çekinmeyecektir.

 

Kamuoyunun bilgisine saygıyla sunarız.