ADR Çalışma Grubu Toplantısına Görüş hk

Monday, 18.04.2016

Ulaştırma, Denizq'ilk ve Haberleşme Bakanlığı, Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürlüğü'nden !alınan bir yazida, ülkemizin Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası taşımacı lığına Ilişkin Avrupa Anlaşması'na (ADR) 22 Mart 2010 itibariyle taraf olduğu ve buna ilişkin mevzuat çalışmalarının tamamlandığı bildirilmektedir. Ayrıca, ADR Anlaşmasının A ve B ekleri, Birleşmiş Milletler Avrupa, Ekonomik Komisyonu İç Ulaştırma Komitesi'nin Tehlikeli Malların taşınması Çalışma Grubu tarafından lıer"ayda bir düzenlenen toplantılarda alınan kararları doğrultusunda her iki senede bir düzenli olarak değiş rilmekte ve güncellenmekte olduğu anlatı lmaktadır.

 

Aynı yazıda, 9-1,3 #14ayıs 2016 tarihleri arasında Cenevre'de düzenlenecek olan Tehlikeli Malların Taşınması• Çalış'ina Grubu Toplantısı'nda (WP.15) görüşülmek üzere aşağıdaki konularda Birliğimizin görüşü talep edilmeltdir: Almanya E' ümeti tarafindan sunulan öneride; Sıvılaştırıjmış Doğal Gaz (LNG), Sıkıştırılmış Doğal Gaz (CNG) ve Sıvilaştırılmış Petrol Gazı'nın (LPG) yakıt olarak kullanı ldığı tehlikeli mal taşıyan araçlar için yakıt kapasitesi belirlemeye yönelik bir öneride bulunulmuştur. "Gazların taşınmasıyla ilgili muafiyetler" başlıklı ADR 1.1.3.2 (a) bölümünün sonuna, sabit tankların yakıt

 

kapaitesinin ADR 1.1.3.3 (a) bölümündeki yakıt limitlerinden daha fazla olamayacitğının eklenmesi, Kömür ve Linyit Birliği tarafından sunulan öneride ADR Bölüm 3.2 Tablo A'da yer alan UN 1361 ve UN 3088'e yeni bir özel hüküm eklenmesi ve eklenecek olan özel hükümle Sınıf 4.2, Paketleme Grubu III dhıfiandırma özelliklerine uygun taş kömürü, kok .ve antrasitin taşınmasının ADR hüküm ler inejab i olmaması,

Uluslararası 'Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafindan sunulan öneride ADR Sürücü Sertifikası (SRC 5) olmayan şoförlerin taşıma ünitesi başına taşınabilecek tehlikeli madde muafiyetleri ve onun hesaplanma.slyla ilgili: bilgi sahibi olmadıkları, bu nedenle farklı göndericilerden aldıkları muaf miktardaki tehlikeli maddelerin toplamının muaf miktarı aşabildiği belirtilmiş olup, bu sorunu çözme amacıyla tehlikeli madde taşıma zincirindeki bütün tarafların ADR 1.3'e uygun eğitim alması ve muaf miktarda tehlikeli madde taşındığında taşıma evrakındaki muaf miktarların şoförlerin de anlayabileceği bir şekilde yazılması. Bilgilerini ve Birliğimiz görüşüne esas teşkil etmek üzere yukarıda bahsedilen konularla ilgili Odanız görüşünün en geç 21 Nisan 2016 tarihirıe kadar Birliğimize yazı lı ve e-posta yoluyla (ahmet.ka .a.kas @to r .tr iletilmesi hususunda gereğini rica ederiz.