İZGÖREN MARMARİS'TE

Friday, 29.08.2014

Marmaris Ticaret Odası tarafından organize edilen 'Sizin Dükkan Torunlara Kalırmı' başlıklı seminer 22 Ocak 2013 tarihinde Grand Yazıcı Mares Hotel'de gerçekleşti. İzgören Akademi kurucusu Ahmet Şerif İzgören tarafından verilen konferansa ilçedeki işadamlarının ve halkın ilgisi büyük oldu.
İzgören'den önce bir konuşma yapan Marmaris Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Baysal, "bir filiz dikmekten ziyada onu, o iklimde yetiştirmenin, büyütmenin ve korumanın aynı derecede önemli olduğunu" dile getirerek ilçemizde faaliyet halinde olan esnafa, tacirlere ve yeni iş kurmak isteyen girişimcilere evladiyelik bir tavsiyede bulundu. "Marmaris Ticaret Odası olarak üyelerimizin istekleri ve önerileri doğrultusunda benzer seminer ve eğitimler düzenlemeye devam edeceğiz" şeklinde belirten Baysal, Akreditasyon ve ISO 9001:2008 Kalite sürecinde yapılan anketlerin önemli olduğunu vurguladı. Sürecin sadece üye ve çalışan memnuniyeti ile yöneticilerden talepleri üzerine kurulduğunu ve üyelerin desteğinin çok önemli olduğunu dile getirerek konuşmasını sonlandırdı.

Baysal'dan sonra sahneye çıkan İzgören konuşmasında işletmelerin büyümesine yönelik tüyolar vererek, işletme sahiplerine uyarılarda bulundu.

Aklın ve sevginin bir olduğu işletmelerin gelecek planlarını daha iyi yapabilecekleri üzerinde duran İzgören, çalışanlarının memnuniyetini sağlayanların kriz ortamlarını daha iyi yönetme becerisine sahip olacaklarını dile getirdi. Büyümenin, sürdürülebilir olmanın en önemli şartının çalışanların mutluluğu olduğuna işaret eden Ahmet Şerif İzgören "birine bir iş yaptırdığınız zaman o kişinin alın teri soğumadan ücretini ödeyiniz" sözünü esas alan bir yöneticinin firmanın geleceğini garanti altına alabileceğini dile getirdi. Geciken her maaşın personel içerisinde huzursuzluğa bunun da performansın düşmesine neden olduğunu vurguladı.

Çalışanların fikirlerine, öneri ve eleştirilerine değer verilmesi gerektiğinin üstünde duran İzgören, ülkemize yerleşmiş olan dikey patron-çalışan ilişkisinin yatay düzleme dönüştürülmesi gerektiğini belirtti.

Bir firmanın bel kemiğini oluşturan çalışan kadroyla yönetici kadronun iletişiminin kuvvetli olması, çalışanların performansını hakkaniyet ile değerlendirme, çalışanların fikir ve eleştirilerini dikkate alma gibi unsurların; yaratıcılık, teknolojik altyapının geliştirilmesi, piyasanın iyi analiz edilmesi gibi etmenlerle aynı seviyede tutulmasının şirketlerin geleceğinde etkili olduğu belirtti.

Marmaris'i uyaran İzgören, eğer aynı kültür ve ilkeler Marmaris'te uygulanmazsa bundan 20 yıl sonrası çok üzüleceğimizi vurguladı. Sahip çıkmanın, farkında olmanın, iyileştirmenin akıl ve sevgiyle yapılması gerektiğini belirten İzgören, iletişimin, gelecek kaygısının, hedeflerin birlikte konmasının üzerinde durdu.

Katılımcılar, seminer sonunda İzgören ile sohbet edip kendi yazdığı kitapları alarak imzalattılar.