MÜŞTERİ YÖNETİMİ VE MÜŞTERİ ODAKLI SATIŞ EĞİTİMİ

Tuesday, 14.04.2015

9-10 Nisan 2015 tarihlerinde İzgören Akademi ile işbirliğinde gerçekleştirdiğimiz eğitimimize katılım oldukça yoğundu. 2015 yılının son üye eğitimini gerçekleştiren Odamız, eğitim vizyonu ile örnek olmuştur. Üyelerimizden aldığımız olumlu görüşler neticesinde eğitimlerini 2016 için programlayan Odamız, yeni eğitimlerle üyelerine hizmete devam edecektir.

 İzgören Akademi eğitmenlerinden Gökhan Okçu tarafından verilen 2 günlük Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Müşteri Odaklı Satış ve Satışta Müzakere Becerileri eğitiminin amacı; Yöneticilerin ve müşteriyle temasta bulunan diğer personelin, müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayarak iş yapma biçimlerini müşteri ilişkileri yönetimi felsefesi kapsamında yeniden değerlendirmelerine imkân sağlamak; müşterinin ikna edilmesi ve karşılıklı müzakere yöntemlerini irdelemektir.

 

 Müşteri odaklı satış çabaları, satılan ürünlerin ya da hizmetlerin tam karşılığını vermek için organize edilen çeşitli faaliyetler zinciridir. Müşterileri işletmeye bağlayan ve kalıcı kılan bir anlayış bütünüdür. Bu yaklaşımı benimsemiş işletmelerde müşteri memnuniyet katsayısı artmakta, maliyetler düşmekte ve rekabet üstünlüğü sağlanmaktadır.

 

Müşteri odaklı olmak denilince son yıllarda en yaygın olarak gündeme gelen konulardan biri de empatidir, yani müşteri tarafından bakabilmek; böylece müşterilerle kurulan iletişimin temeli daha pozitif ve üretken olmaktadır.

Görüşleri alındığı için de satış faaliyetleri daha başarılı olmaktadır. Günümüzde müşteriler işletmelerin ve satışcıların kendilerini daha iyi anlamasını ve sorunlarını çok daha hızlı çözmesini istemektedir. Bugün bir satış temsilcisinin çalıştığı sektör ve satışını yaptığı ürünler hakkında iyi bir bilgi düzeyine sahip olması gerekir.

 

Aksi durumda, değil müşteri odaklı olmak, müşterinin en temel sorunlarını bile çözemeyecek ve çalıştığı kuruma zarar verecektir. Bu nedenle, müşterilerle karşı karşıya gelen satış temsilcilerinizi mutlaka donanımlı bir hale getirmelisiniz.